woensdag 29 februari 2012

Schilderkwast i.p.v. naaimachine!


Bovenstaand setje verfde ik 4 jaar geleden voor de meiden, ze lijken er nog sprekend op! Ha ha...Het stond tot vorige week nog in de hoek van de huiskamer, tot ik het zat was... de kist zat altijd tot de nok toe vol met speelgoed wat overdag verspreid door de huiskamer lag en het tafeltje zat al onder de viltstift.  Ze zijn nu oud genoeg om het speelgoed boven op te bergen en er mag maar 1 box met speelgoed tegelijk naar beneden. Ik ben totaal niet huishoudelijk aangelegd maar dit lijkt toch de oplossing om het voor mezelf en de meiden overzichtelijk te houden. Alleen het speelgoed van Niels staat nu nog beneden. Heerlijk!

...en toen was er ineens ruimte over en laat ik nu net bij de kringloop tegen een geweldig buikkastje aanlopen, dit stond hoog op mijn verlanglijstje maar ik kon, omdat het zo gewild is, er nooit aan komen (ja, of voor de hoofdprijs via Marktplaats) Het was net binnen, nog niet eens geprijsd, yes! die is van mij...

foto van internet want ik vergat een foto vooraf te maken maar zo zag het er dus uit!

Ik verfde hem hoogglans wit in meerdere dunne laagjes (zo zonde als dat mooie reliëf helemaal vol loopt met verf) waarbij ik vooraf het koperbeslag voorzichtig verwijderde want ik vind die origineel, ongeverfd het mooist. Ik heb even gedacht aan krijtverf maar dat is niet handig als er vaak kinderhandjes aan het kastje gaan komen (de leesboekjes en spelletjes liggen erin) en hoogglans past beter bij de rest van onze inrichting. Ik ben zo blij met het eindresultaat!


Er op ligt een plaid die ik gisteren kocht bij een bekende drogist. Ik wilde zelf nog eens een lapjesdeken maken (de meiden vinden het heerlijk om lekker onder een deken op de bank te kruipen als ze een avondje mogen opblijven) maar voor 12 euro heb ik toch maar de makkelijke weg gekozen. Weliswaar niet een echte lapjesdeken aangezien het van 1 patch stof is gemaakt maar ik vind hem erg mooi en voor zo'n leuk prijsje.. Let vooral niet op de toestand van de tulpen, we hebben een huisgenoot die dol is op lekkere malse tulpenbladeren...


Tot slot, Ingeborg..op je wenken bediend: nog foto's van de jurk uit m'n vorige post, op model, inclusief de rode laarzen! Zo leuk en handig om een blog te hebben, ik had niet eens aan een rood riempje gedacht en omdat de meesten dit aangaven als mogelijkheid voor ceintuur heb ik dit eens geprobeerd en ik vind dit inderdaad het leukste staan! Bedankt voor het meedenken!


Intussen zag ik dat m'n blog de 100 volgers heeft bereikt. Super! Dit kan ik natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan en ik heb al een idee voor een give away. Ik houd het nog even geheim maar kan wel alvast verklappen dat het te maken heeft met een van mijn andere hobby's...

24 opmerkingen:

  1. Oh wow wat een mooi kastje heb je gekregen! Idd. ik dit model nog wel van 1 van mijn oma's. Zo wit geverfd is hij nu echt superdepuper.
    En ik vind je de jurk echt geweldig staan met dat riempje, veel beter dan de ceintuur van dezelfde stof. Ideaal toch he een blog!, vind ik zelf ook hoor, haal ervaak mijn voordeel mee, haha.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent met de kwast zeker zo handig als met de naaimachine! Prachtig is die geworden en je jurk staat je ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kastje! Maar je jurk vind ik echt geweldig! En met dat rode riempje helemaal af! Als het in de winkel zou hangen, zou ik het meteen kopen!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het rode riempje was echt het beste idee! En wat heb jij een geduld gehad zeg met dat kastje! Ik heb ook wel eens zoiets in het hoofd maar wil dan vaak te snel. Maar zo heb je er vast lang plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt je anders wel heel nuttig gemaakt zeg, wat een prachtig kastje echt waar die zou hier ook wel staan. En wat een mooie jurk, geweldig, super gedaan zo met die rode accenten.En dat met die rode laarzen, staat je erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het kastje mooi geworden! Wat een super vondst zeg! En het jurkje, met rode riem en laarzen staat je prachtig!! Lag het maar bij mij in de kast!:)Ik zou het zelf ook zo dragen!
    Haha, veel draagplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gaaf kastje! En de lapjesdeken is ook erg leuk, had hem ook al in het krantje zien staan :)
    De jurk is echt super mooi! En met die rode laarzen helemaal 1 geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat kastje doet me ineens denken aan mijn Opa en Oma. Die hadden de hele kamer met zulke meubels. Alleen niet zo mooi wit geschilderd..... En de jurk (en vooral de laarzen) zoals gezegd: MOOI!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig leuk kastje!! Plaid doet het er super op net als de doorleefde tulpen..Hier ook zón tulpen eter;)En ik vind je jurk zo leuk ,heerlijk fris van kleur en model.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf kastje en de jurk staat je super!!! En de rode ceintuur en laarzen staan er prachtig bij.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk kastje.
    De jurk staat je heel goed, erg mooi met het rode riempje en laarsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Staat echt super!!! Zowel het kastje (mooi geworden!) als het rode ceintuurtje! Klopt gewoon helemaal!
    Lekker hè, als het weer een beetje geordender (is geen woord uit de van Dale *U*) is beneden?!

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, leuke foto's van de jurk op model! Het staat je erg goed en inderdaad het rode riempje is de beste keuze!!
    En dat kastje is prachtig geworden!!
    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die jurk is het helemaal zo, precies zoals ik in gedachten had met het rode riempje! Top! Het kastje is heel mooi geworden (en weg met speelgoed in de woonkamer *jeejjj*). Geniet ervan!

    Groetjes, Mio

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, het kastje is echt geweldig! En je jurk staat je erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er superleuk uit!!! Lang leve de kringloop!!!
    Wat een prachtige jurk....knap werk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat geweldig leuk dat kastje! En de meubeltjes! en de jurk! :D Ik word er helemaal vrolijk van! Leuk idee trouwens om zulke meubeltjes een tweede kans te geven... hmmm ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk he de kringloop en dan lekker pimpen............. mooi geworden je buikkastje............... en de jurk geweldifg zo met de rode laarzen en rood riempje :-)
    Van harte gefeliciteerd met je inmiddels 102 volgers.

    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig kastje heb je op de kop getikt! super mooi zo geworden.
    De jurk is echt helemaal super zo met riempje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Is ook weleens leuk he, schilderen. Je buikkastje is prachtig geworden. En die plaid heb ik ook zien liggen. Ik had 'm niet gekocht maar had er wel spijt van dat ik het voor die centen had laten liggen. Dus ik was ook al van plan om 'm toch nog te gaan halen als ie er nog ligt.
    En wat een super outfit heb je aan. Prachtige jurk heb je weer gemaakt. Echt zo knap van jou en het staat je ook allemaal zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi geworden je kastje, en leuk en vrolijk met je plaid, je jurk staat geweldig vrolijk sportief vlot met centuur en laarzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super je jurk met rood riempje en laarzen, staat je heel goed!! Wat een prachtig kastje!! Je hebt het een heel mooi tweede leven gegeven,super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig kastje, maar de jurk, die vind ik echt GEWELDIG!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig leuk jurkje. En ik ben ook een beetje jaloers op de laarzen. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen