donderdag 24 mei 2012

Kringlopen

Regelmatig kom ik op andere blogs spulletjes tegen die men gevonden heeft in de kringloopwinkel, bijvoorbeeld hier of bij haar. Ik ben dus blijkbaar niet de enige die het leuk vind om mooie spullen met een verleden te verzamelen! Eerder vond ik al een leuk buikkastje dat ik verfde, waar ik nog steeds erg blij mee ben.

Een paar maanden terug zag ik bij www.retroloekie.nl een geweldig setje kop en schotels van het engelse merk Royal Albert, wat duur dacht ik nog en ik liet ze aan m'n neus voorbijgaan...maar ze bleven in m'n gedachten en na wat googlen kwam ik erachter dat servies van dit merk nogal geliefd is en er dus ook een flink prijskaartje aan hangt. Er bestaan verschillende stijlen en ik vind onderstaande patronen helemaal geweldig.

Lady Carlyle, Enchantment, Old Country Rose, Lady Hamilton
De afgelopen maanden heb ik ze via Marktplaats allemaal kunnen vinden voor een prima prijsje en oké ..ik moest er af en toe wel eens een stukje voor rijden maar dat was het allemaal waard. Geweldig om de verhalen achter het servies te horen, veelal kocht ik ze bij aardige 'oudere' dames die de kop en schotels weer vanuit een erfenis hadden gekregen. Ik vond van ieder patroon zowel een herenkopje(groot) en een dameskopje (klein).




1944 !

net schilderijtjes!
De tafeltjes in Queen Anne style heb ik gevonden bij de kringloop, ze waren donkerbruin en flink beschadigd, ik mocht ze samen voor 4 euro meenemen. Volgens mij hoort er nog een derde bij maar die zat er helaas niet meer bij. Beschadigingen wegwerken, likje witte verf erover en klaar!



Bovenstaande vaas van delfts blauw gevonden bij de kringloop


..en bovenstaand setje via Marktplaats.

Verder vond ik een poosje terug nog een vitrinekastje bij de kringloop voor aan de wand met mooi houtsnijwerk en alles nog intact. Ik heb hem intussen geverfd maar ben nog op zoek naar nieuw gordijnkoord ter vervanging van het oorspronkelijke dat van oudheid uit elkaar valt. Het dient om het glas weer vast te zetten maar het is niet zo gemakkelijk te vinden...misschien moet ik het zelf maar proberen te maken. Als iemand nog een idee heeft of een adresje waar je gordijnkoord kunt kopen (niet dat hele brede, maar breed genoeg om het glas met spijkertjes of een tacker bij de randen langs vast te zetten...

Ook heb ik via Marktplaats nog een aantal mooie borduurwerken kunnen vinden om kussens van te maken maar het ontbreekt me simpelweg aan tijd, het is ook zo leuk om te doen allemaal...zucht...

Wordt vervolgd... 




7 opmerkingen:

  1. Ah... ik ben niet de enige die ook bij de Kringloop rondhobbelt voor mooi servies!! Ik koop ook af en toe een oud meubeltje... inderdaad een likje witte verf en het is een práchtstuk!!

    Ik vind je kop en schotels prachtig. Leuk dat je de heren- en damesversie per soort hebt. Dat is hélemaal leuk!!

    Veel plezier van je mooie spulletjes en meubeltjes... geeft ook inspiratie voor achter de naaimachine als je zoveel moois om je heen hebt staan!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Royal alberts doet bij mij herrineringen oproepen.. Mijn ma spaarde het vroeger en heeft er nu nog steeds veel van in der servieskast staan.. Mooie bloempatronen die net even iets anders zijn... Blijft mooi idd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he even struinen op marktplaats of bij dekringloop! Ik doe het ook erg vaak, en kan helemaal blij worden van de mooie aankopen! Die van jou zijn echt super! Geniet eran!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind vooral het turquoise kop en schoteltje geweldig, wat een kleur, super !
    Ik heb ook een serviestic haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!!! Ik zie allemaal kopjes en schotels die mijn moeder ook in de kast heeft staan! Idd een dikke voor de mannen en een slanke voor de vrouwen ;-)

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig mooi kopjes en die witte kastjes...prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!! Ben helemaal gek op die kopjes!
    Ben je nieuwe volger, volg je terug?
    Groetjes Arja

    BeantwoordenVerwijderen