zondag 11 oktober 2015

De wereld van lossen, vasten, stokjes etc...

Haken... dat wilde ik altijd nog leren maar iets hield me steeds tegen. Ik dacht dat het ingewikkeld zou zijn en veel tijd zou kosten. Maar vorig weekend ben ik na het bestuderen van een aantal filmpjes op internet er toch aan begonnen.

...en wat viel het me mee! Wat een klein proefopzetje zou worden werd uiteindelijk een heerlijke royale draagdoek. 


Hier leerde ik de belangrijke basissteken.

Ik volgde dit filmpje voor een duidelijke instructie voor een omslagdoek in granny-steek. 

Daarna wilde ik oefenen met het maken van een sierrand rondom om het nog meer af te maken. Hiervoor gebruikte ik deze instructie. Mijn sierrand is wel meer gaan golven dan de rand in het voorbeeld. Waardoor dit komt is mij nog een raadsel maar ik vind het effect wel mooi. 






Al met al heb ik er de afgelopen week iedere dag een paar uurtjes aan gewerkt dus arbeidsintensief is het wel. Aan materiaal kosten valt het reuze mee. Ik gebruikte zo'n 6 bollen acrylgaren van de Action, een kleine euro per bol. Voordeel van acryl is dat het niet kriebelt, warmer en lichter van gewicht is in vergelijking met katoen maar ik weet niet of het bij intensief dragen erg gaat pluizen, dat moet nog blijken. 





Het resultaat smaakt in ieder geval naar meer, ik heb nog zoveel leuke kleurcombinaties in mijn hoofd.

 Maar eerst ga ik aan de slag met een winterjas voor Emma. Ze is uit haar oude jas gegroeid en de kou komt nu toch echt onze kant op!


1 opmerking:

  1. Wow chapeau hoor. In één week tijd en dit even gemaakt als beginneling, vind ik echt super knap en hij is nog eens mooi ook! Ik voel hier een haakvirus opkomen ;). Have fun! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen